Dijital Rekabetleşme


Tek değilsiniz.
Verdiğiniz hizmetleri verenler, sattığınız ürünleri satanlar kendini yeniliyor ve her geçen gün yeni işyerlerinin sayısı da artıyor. Tercih edilmek için kaçamayacağınız bir rekabet ortamındasınız.

5.Adım "Dijital Rekabetleşme" nin alt başlıklarını inceliyorsunuz

Dijital Rekabetleşme | Dijitalleşme 5.Aşaması | DİJİTALİ Marka Yönetimi

Anahtar Kelimeler (Keywords) ; internet sitenizde kullanacağınız doğru seçilmiş anlamlı anahtar kelimeler siteniz için çok kritik öneme sahip olduğundan dikkatle belirlenmeli ve seçilmelidir. Hazırlanan sitelerin içinde kullanılacak metinler ve metinlere uyumlu anahtar kelimeler genel SEO performansına büyük katkı sağlar. Sektörünüzü ilgilendiren, sizi internetten bulan, arayıp ulaşmak isteyen kitlenin eğilimleri düşünülerek hazırlanmalıdır.

Hazırlanan internet sitelerinin Google, Yandex, Bing vs arama motorları tarafından manuel ya da otomatik olarak kaydedilmiş olması çok önemlidir. Her şeyden önce bir internet siteniz olduğunda arama motorları sayfalarımızın linklerini, o linklere bağlı sayfalarınızı ve o sayfalarda bulunan yazılar gibi bilumum içerikleri zamanla taramaya başlar.

Google Analytics platformu, web sitenizin ziyaretçileri ve web sayfalarınızda gerçekleştirdikleri eylemler hakkında veri toplamaya ve sunmaya odaklanması açısından büyük ölçüde kullanıcı odaklıdır. 

Google Search Console, özellikle dijital pazarlamacıların web sitelerinin organik arama sonuçlarında nasıl performans gösterdiğini iyileştirmelerine yardımcı olmak için bilgi sağlaması açısından arama odaklı bir araçtır.




"Anahtar Kelime" nedir ?

Anahtar Kelimeİ bir web sayfasında, web sitesinde, e-ticaret sitesinde veya içerikte, belirli bir konuyu ya da içeriği en iyi şekilde tanımlayan ve kullanıcıların arama motorlarında bu içeriği bulmalarını sağlayan kelime veya kelime kümeleridir.

Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama yaparken kullanacakları tabirler, terimlerdir.

Anahtar kelimeler, kullanıcıların çevrimiçi aramalarını daha iyi anlamak ve ne tür içeriklerin talep edildiğini anlamak için kullanılır. Bu, hedef kitleye yönelik içeriğin oluşturulmasına yardımcı olur.

Anahtar kelimeler, bir web sitesinin veya içeriğin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olan arama motoru optimizayon stratejileri için kullanılır. Doğru anahtar kelimeler, web sitesinin daha fazla organik trafik almasını sağlar.

Anahtar kelimeler, içerik üreticilerine hangi konuların popüler olduğunu ve kullanıcıların hangi bilgilere ihtiyaç duyduğunu gösterir. Bu da içerik stratejisi ve üretimine yön verir.

"Arama Motoru" nedir ?

Arama Motoru; internet üzerinde bulunan web sayfalarını tarayarak kullanıcıların belirli bir anahtar kelimeyi kullanarak istedikleri bilgiye ulaşmalarını sağlayan yazılımlardır.

Arama motorları, web sitelerini indeksleyerek kullanıcılara alakalı sonuçlar sunarlar.

Arama motorları, kullanıcılara aradıkları içeriği bulmada yardımcı olur ve internet üzerindeki milyarlarca web sayfasından istenilen bilgiye erişimi kolaylaştırır.

Arama motorlarında üst sıralarda yer almak, işletmeler ve markalar için görünürlüğü artırır ve potansiyel müşterilere ulaşma fırsatı sunar.

Arama motorları, web sitelerine organik trafik sağlar. Daha yüksek sıralarda yer almak, daha fazla trafik getirir ve dönüşüm potansiyelini artırır.

Arama motorlarında etkili bir şekilde yer almak, rakiplerden öne çıkmak ve hedef kitleyi daha iyi etkilemek için önemlidir. Arama motoru optimizasyonu ile rekabet üstünlüğü elde edilebilir.




"Analytics & SC" nedir ?

Google Analytics, web sitenizi kimlerin ziyaret ettiğine ve içeriğinizle nasıl etkileşime girdiğine veya etkileşime girdiğine ilişkin bilgiler verir.

Google Arama Konsolu, organik arama trafiğini artırmak ve kullanıcılar için daha iyi bir deneyim sağlamak için web sitenizi daha iyi optimize etmenize yardımcı olabilecek teknik ve sayfa içi SEO performansınız hakkında bilgi verir.


Dijital Rekabetleşme

İşlem ve Süreç

Anahtar Kelimeler Keywords | FIRMACAN Dijital Marka Yönetimi

> Anahtar kelimeler dikkatle belirlenmeli ve seçilmelidir.
> Anahtar kelimeler site sayfalarında belirli bir ölçüde ve metin bütünlüğünü zedelemeden kullanılmalıdır.

Arama Motorları | FIRMACAN Dijital Marka Yönetimi

> Site haritası hazırlanmalıdır
> Site haritasında görülmesi istenen linkler ve görülmemesi gereken linkler ayarlanmalıdır.
> Hazırlanan web sayfası, web sitesi veya e-ticaret sitesi büyük arama motorlarının dizinlerine eklenmelidir.
> Hazırlanan web sayfası, web sitesi veya e-ticaret sitesi küçük arama motorlarının dizinlerine eklenmelidir.
> Hazırlanan sayfa ve linklerin dizinlere eklenip eklenmediği kontrol edilmelidir.
> Oluşan aksaklıklar giderilip yeniden dizinlere eklenmelidir.

Analystc | FIRMACAN Dijital Marka Yönetimi

> HTTPS olarak mülk kaydı yapılmalıdır.
> Farklı varyasyonlar için de kayıt yapılmalıdır. ( http, www vs.. )
> İzleme kodu sitenin ilgili yerine; veya izleme dosyası site dosyalarının arasına eklenmelidir.
> Site haritası düzenlenmeli ve güncel tutulmalıdır.
> Site linklerinin dizine ekleme işlemleri kontrol edilmelidir.
> Yanlış linkler düzeltilmelidir.
> Sitelere daha sonra eklenecek linkler site haritasına eklenerek güncellenmelidir.

devam ediyoruz...

5. Aşama olan "Dijital Rekabetleşme" nin temel başlıklarını incelediniz.

Bu başlıklar daha sonraki aşamaların da temelini oluşturmaktadır.
Bu aşamanın gerekleri yerine getirilip, koşulları sağlandıktan sonra sıra 6.AŞAMA "Dijital Yaygınlaşma" aşamasındadır.

Yanarsan