Görünümü nasıl olursa olsun; müşterilere vereceğiniz hizmetlerin veya satmayı düşündüğünüz ürünlerin internet ortamındaki müstakil görünümünü; tek sayfalık iletişim formu, web sayfaları, web siteleri veya e-ticaret sitelerinden biri olacaktır.
Bu altyapılar işinizin ve işyerinizin vitrini olacaktır.
Bir web sayfası, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinde varlık göstermelerine olanak sağlar ve geniş bir kitleye ulaşmalarını sağlar.
Bir web sitesi, müşteri hizmetlerini ve pazarlama faaliyetlerini çevrimiçi ortama taşıyarak şirketlerin gelirlerini artırmasına yardımcı olur.
Bir e-ticaret web sitesi, şirketlere ürünlerini ve hizmetlerini daha geniş bir kitleye sunma imkanı verir ve müşterilere kolay ve güvenli alışveriş deneyimi sunar.
Bir web sayfası, işyerlerinin internet üzerinde varlık göstermelerine olanak sağlar ve geniş bir kitleye ulaşmalarını sağlar.
Bir web sitesi, müşteri hizmetlerini ve pazarlama faaliyetlerini çevrimiçi ortama taşıyarak şirketlerin gelirlerini artırmasına yardımcı olur.
Bir e-ticaret web sitesi, şirketlere ürünlerini ve hizmetlerini daha geniş bir kitleye sunma imkanı verir ve müşterilere kolay ve güvenli alışveriş deneyimi sunar.
Online e-ticaret, internet üzerinden yapılan ticareti ifade eder. Bu tür ticarette müşteriler ürünleri online platformlar üzerinden inceleyebilir, satın alabilir ve ödemelerini internet aracılığıyla daha dar kapsamlı olarak gerçekleştirebilirler.
Banka havalesi, kapıda ödeme, posta havalesi gibi...
Off-Line E-ticaretten fakılı olarak On-Line E-Ticaret; ek modüllerle sepet işlemleri, ödeme adımları ve güvenlik bakımından ince bir çizgi ile birbirinden ayrılır.
Banka havalesi, kapıda ödeme, posta havalesi gibi ek ödeme yöntemlerinden farklı olarak banka kartı, kredi kartı ve hatta günümüzde sanal paralarla alışveriş bedeli hemen ödenmektedir.
> Bir alan adı ( domain alan adı www… ) altında yayınlanmalıdır.
> Asgari tek bir sayfadan oluşmalı, en temel tanıtım ve iletişim bilgilerini içermelidir.
> Ürünlerden , hizmetlerden, işyeri veya mekan görüntülerinden oluşan bir slayt eklenmelidir.
> Kısıtlı altyapıya sahiptir. Kartvizit gibi temel iş ve işyeri bilgilerini içerir.
> Temel olarak bir internet adınız ( domain alan adı www…. ) olur.
> Klasik kurumsal bir tarz mı, yoksa sektöre özgü farklı amaca uygun bir web sitesi mi olacağı netleştirilmelidir.
> Bilgiler, fotoğraflar, grafikler, şemalar, tablolar gibi durağan görseller tasniflenip, hazırlanmalıdır.
> Ses ve video içerikler tasnif edilmeli ve hazırlanmalıdır..
> Web sitesinde kullanılacak eksik materyaller belirlenmeli ve hazırlanmalıdır.
> Alım-satım işlemlerine olanak sağlayan bir altyapısı olmalıdır. ( Miktar, adet, sepet, sepet güncelleme vs.. )
> Detaylı yönetim paneline sahip olmalıdır.
> Ürünler girmek, kampanyalar düzenlemek, fiyat ayarlamalarının yapılabiliyor olması gerekir.
> Müşterilere ürün alım sonrasında ödeme yönergeleri sunulmalıdır.
> Sanal POS altyapısına sahip olmalıdır ( Online E-ticaret yapılacaksa )
> Mesafeli satış sözleşmesi olmalıdır.
> Alım-satım işlemlerine olanak sağlayan bir altyapısı olmalıdır. ( Miktar, adet, sepet, sepet güncelleme vs.. )
> Detaylı yönetim paneline sahip olmalıdır.
> Ürünler girmek, kampanyalar düzenlemek, fiyat ayarlamalarının yapılabiliyor olması gerekir.
> Müşterilere ürün alım sonrasında ödeme yönergeleri sunulmalıdır.
> Sanal POS altyapısına sahip olmalıdır ( Online E-ticaret yapılacaksa )
> Mesafeli satış sözleşmesi olmalıdır.
Bank
> Alım-satım işlemlerine olanak sağlayan bir altyapısı olmalıdır. ( Miktar, adet, sepet, sepet güncelleme vs.. )
> Detaylı yönetim paneline sahip olmalıdır.
> Ürünler girmek, kampanyalar düzenlemek, fiyat ayarlamalarının yapılabiliyor olması gerekir.
> Müşterilere ürün alım sonrasında ödeme yönergeleri sunulmalıdır.
> Sanal POS altyapısına sahip olmalıdır ( Online E-ticaret yapılacaksa )
> Mesafeli satış sözleşmesi olmalıdır.
3. Aşama olan "Dijital Altyapılaşma" nın temel başlıklarını incelediniz.
Bu başlıklar daha sonraki aşamaların da temelini oluşturmaktadır.
Bu aşamanın gerekleri yerine getirilip, koşulları sağlandıktan sonra sıra 4.AŞAMA "Dijital Markalaşma" aşamasındadır.